99 نکته برای ایجاد ویدئوهای آموزشی ساده و ماندگار راهنمای اساتید آنلاین و کلاس‌های معکوس
نویسنده:
KAREN COSTA
مترجم:
دکتر کلثوم دلدار - دکتر علیرضا آتشی
سال نشر:
1402
صفحه:
171
نوبت چاپ:
1

شاید بهترین بخش این کتاب این باشد که نویسنده در تمامی مراحل با شما خواهد بود. فقط کافیست گوشی هوشمند خود را در دسترس داشته باشید و کدهای QR (همان مربع‌های خنده دار، پیکسلی، سیاه و سفید) را با گوشی هوشمند خود یا برنامه QR خوان اسکن کنید تا نویسنده با پیامی گرم و دوستانه در مقابل چشمان شما ظاهر شود. استفاده از ویدئوهای ساده و ماندگار در تدریس به شما کمک می‌کند تا رابطه مبتنی بر اعتماد با تعداد بیشتری از دانشجویان خود برقرار کنید و به آنها بفهمانید که به یادگیری آنها اهمیت می‌دهید. وقتی شروع به اجرای نکات این کتاب می‌کنید، متوجه خواهید شد که تعداد بیشتری از دانشجویان به خودشان اعتماد کرده و سخت‌تر کار می‌کنند تا شما را ناامید نکنند. آیا شما می‌دانید چه اتفاقی افتاده است؟ شما دوباره انرژی خواهید گرفت و شغل خود را بیش از هر زمان دیگری دوست خواهید داشت. این کتاب ممکن است متحول‌کننده‌ترین منبع آموزشی باشد که تا به حال داشته‌اید. از سفر خود لذت ببرید!

بخش اول/23

نکته 1: بخشی از (این) جنبش باشید/23

نکته 2: قدرت خود را بشناسید/25

نکته 3: با دانشجویان خود ارتباط ایجاد کنید/26

نکته 4: دانشجویان را خوشحال کنید/27

نکته 5: خوش گذراندن /28

نکته 6: ارتباط برقرار کنید/29

نکته 7: در زمان صرفه‌جویی کنید/30

نکته 8: خودکارآمدی دانشجویان را گسترش دهید/31

نکته 9: درک مفاهیم دوره را افزایش دهید/33

بخش دوم / 35

نکته 10: اهداف آموزشی خود را تعیین کنید/35

نکته 11: نمونه اهداف مرا مرور کنید./37

نکته 12: انسانیت خود را نشان دهید./38

نکته 13: یک مفهوم را توضیح دهید/40

نکته 14: وظایف یا مسیر انجام کارها را شفاف کنید/41

نکته 15: داستان بگویید/43

نکته 16: توجه دانشجویان را جلب کنید/45

نکته 17: یک سخنرانی کوتاه تهیه کنید/46

نکته 18: دانشجویان را به گردش ببرید/47

نکته 19: از سازماندهی گرافیکی به‌منظور مرتبط ساختن ایده‌ها بهره ببرید/49

نکته 20: هفته خوش آمد گویی/51

نکته 21: در بدو ورود، به استقبال دانشجویان بروید/52

نکته 22: بازی کنید/53

نکته 23: زمان یک سفر علمی فرارسیده است/56

بخش سوم /59

نکته 24: مدل اجتماع اکتشافی را پیش ‌روی خود قرار دهید/60

نکته 25: به دانشجویان خود، اهمیت و اعتبار بدهید /61

نکته 26: کار خود را با مغزها آغاز کنید./63

نکته 27: فاصله را طی کنید/65

نکته 28: در این مورد، همه با هم هستیم/66

نکته 29: اثر زیبایی - کاربردپذیری را اجرا کنید/68

نکته 30: با ترس (خود) مقابله کنید/68

نکته 31: احساساتی شوید/70

نکته 32: وجوه اشتراک را توسعه دهید/72

نکته 33: نشانه‌های فوری را تلفیق کنید/73

نکته 34: پژوهش را بشناسید/74

بخش چهارم / 77

نکته 35: ساده بگیرید/78

نکته 36: هالیوود را فراموش کنید/79

نکته 37: قانع باشید/80

نکته 38: ویدئویی به سبک talking head بسازید/82

نکته 39: وب‌کم یا تلفن همراه؟/83

نکته 40: با بهترین دوست جدید خود آشنا شوید: اسکرینکستها/85

نکته 41: اسکرین کست را با تاکینگ هد ادغام کنید/86

بخش پنجم /89

نکته 42: از اطلاعیه‌های کلاسی بهره ببرید/90

نکته 43: ویدئوها را در ایمیل‌ها بگنجانید/91

نکته 44: بحث و گفتگوی کلاسی را تکمیل کنید/92

نکته 45: ویدئوها را درون محتوای دوره قرار دهید/93

نکته 46: ساخت ویدئوهای بدون برنامه قبلی را امتحان کنید/94

نکته 47: ویدئوها را به‌صورت فردی با دانشجویان به اشتراک بگذارید/95

نکته 48: از ویدئوها در بازخوردهای طبقه‌بندی شده استفاده کنید/96

نکته 49: کلاس حضوری خود را معکوس کنید/97

نکته 50: از ویدئوها برای کلاس‌های لغو شده استفاده کنید/99

نکته 51: ویدئوها را در بررسی‌های میان‌ترم و پایان ترم بگنجانید/100

بخش ششم/103

نکته 52: نورپردازی مناسب را پیدا کنید/103

نکته 53: نگاهی به پشت سرخود بیندازید/104

نکته 54: سطح لنز دوربین را روی صورت خود حفظ کنید/105

نکته 55: از میکروفون استفاده کنید/107

نکته 56: آیا موهای خود را شانه می‌کنید؟/108

نکته 57: نویز پس‌زمینه را کاهش دهید/109

بخش هفتم /110

نکته 58: از دست‌نوشته (اسکریپت) استفاده نکنید /110

نکته 59: ازروی اسلایدها نخوانید/111

نکته 60: ارتباط چشمی برقرار کنید/114

نکته 61: وضعیت بدنی خود را به حد اعلی برسانید/115

نکته 62: دوربین، انرژی شما را از بین می‌برد/116

نکته 63: کلیت را حفظ کنید/117

نکته 64: ایجاز و اختصار دستور امروز است/119

نکته 65: در ابتدا زمان بیشتری بگذارید/120

نکته 66: ارتباط ویدئوها را توضیح دهید/121

نکته 67: تعدادی تخم‌مرغ بشکنید/122

بخش هشتم/ 125

نکته 68: بیان کردن به منزله تدریس کردن نیست/125

نکته 69: اصول پایه طراحی را به کار گیرید/127

نکته 70: از اسلایدهای خود برای ارائه ایده‌ها استفاده کنید، نه به‌عنوان یادداشت‌های ناطق/128

نکته 71: علوم اعصاب مرتبط با پاورپوینت را فرابگیرید/131

نکته 72: سخنرانی‌های مبتنی بر پاورپوینت خود را با یادداشت‌های منظم کامل کنید/132

بخش نهم/ 135

نکته 73: تست ژاکت پشمی بدهید/136

نکته 74: کار نیکو کردن از پر کردن است/136

نکته 75: آیا مانند آهویی که نور چراغ‌های ماشین به آن تابیده، خشک و بی‌روح هستید؟/138

نکته 76: اسکرینکست های صرفا صوتی را امتحان کنید/139

نکته 77: به ویدئوهای خود، انیمیشن اضافه کنید/140

نکته 78: یک یادداشت ویژه برای اقشار گوناگون ایمنی، امنیت و تغییرات اجتماعی/141

بخش دهم/143

نکته 79: در ابتدا مشورت کنید/143

نکته 80: از طریق سیستم مدیریت یادگیری خود، اشتراک‌گذاری کنید/145

نکته 81: از یوتیوب استفاده کنید/146

نکته 82: مدت زمان ویدئوها را برای دانشجویان خود ذکر کنید./147

نکته 83: این ابزار ساده و پایدار ضبط و اشتراک‌گذاری را امتحان کنید/148

نکته 84: لیست پخشی در یوتیوب ایجاد کنید/150

نکته 85: برای ویدئوهای خود زیرنویس (کپشن) قرار دهید/151

نکته 86: طراحی جهانی برای یادگیری را پیدا کنید/153

بخش یازدهم /155

نکته 87: یک دفتر گزارش کار برای تدریس داشته باشید/155

نکته 88: برنامه‌ریزی کنید/157

نکته 89: برنامه خود را اولویت‌بندی کنید/158

نکته 90: کمک! اولویت‌بندی کار دشواری است/159

نکته 91: هر زمان که دچار تردید شدید، یک ویدئوی خوشامدگویی بسازید/160

نکته 92: روی نکات مثبت تمرکز کنید /162

نکته 93: (در صورت لزوم) از دیگران یاری بجویید/163

بخش دوازدهم /165

نکته 94: زمان داستان است/165

نکته 95: یک عبارت زبان پیچ بگویید/166

نکته 96: اشتباه کنید/167

نکته 97: لطیفه‌ای تعریف کنید/169

نکته 98: آهنگ صحبت‌کردن خود را تغییر دهید/170

نکته 99: از صمیم قلب خود و صادقانه صحبت کنید/171

نتیجه‌گیری/172

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved